مظلومی باز هم برای استقلال کم گذاشت/برای بردن، بهتر بودن کافی نیست باید بهتر هم بازی کرد

اگر قرار است بگوییم دست مظلومی بسته بوده و فرصت چندانی برای جذب مهاجمی بهتر از یرکویچ نداشته بهتر است توجه داشته باشیم که زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان از اینجا کوبید رفت برزیل و مهاجمی به نام سزار را جذب تیمش کرد که طرف در اولین بازیش دو گل به ثمر رسانده است.
1. دربی اخیر ال مادونینا بار دیگر یک قاعده مهم و طلایی در فوتبال را به همه ما نشان داد؛ همیشه تیمی که بهتر و قویتر است برنده نمی شود، خیلی وقت ها هم پیش می آید که تیم ضعیف تر با اتخاذ استراتژی درست تر بازی را در می آورد و به پیروزی می رسد. اینتر به عنوان تیم پنجم جدول بر اساس چنین قاعده ای توانست با تک گل دیه‌گو میلیتو میلان را شکست دهد و تیم همشهری را از صدر جدول به زیر بکشد.

2. این وسط نکته جالبی وجود دارد؛ چند ساعت قبل از دربی بزرگ میلان در تهران شاهد مسابقه ای به مراتب سطح پایین تر بودیم که طی آن تیم ضعیف تر مس کرمان توانست با ارائه فوتبالی مبتنی بر قاعده پیش گفته استقلال صدرنشین را شکست دهد و با 3 امتیاز شیرین به شهرش بازگردد.

بله استقلال در بازی هفته بیستمش شکستی را متحمل شد که می تواند تجربه مناسبی برای مظلومی باشد. تجربه این قانون در فوتبال که برای رسیدن به پیروزی فقط بهتر بودن کافی نیست باید بتوانی بهتر هم بازی کنی.

3. استقلال مقابل مس کرمان نمایش بسیار ضعیفی داشت. این تیم مقابل مس بی برنامه ظاهر شد. بی برنامه نه بدان معنا که برنامه نداشته باشد، نه بی برنامه بود به این دلیل که برنامه هایش تحت تاثیر استراتژی بهتر مس قرار گرفت و رنگ باخت. مظلومی مدعی است تیمش حریف را در نیمه اول تحت فشار گذاشته و طرف مقابل بسته بازی کرده است.

بخشی از مشکل فوتبال ما همین است که افراد شاغل در آن از جمله مربیانی مثل مظلومی دیدگاه حرفه ای ندارند و با مقوله فوتبال صرفا تجربی برخورد می کنند. اصلا گیرم که استقلال کل نیمه اول برتر از حریف بوده (که نبوده) خب که چی؟ مس اگر هم بسته بازی کرده این بخشی از برنامه اش برای مسابقه با تیم پر مهره و صدرنشین لیگ برتر بوده است. آیا مظلومی هم برنامه ای برای خنثی کردن این تاکتیک داشته است؟

4. یک تیم با ترکیب بازیکنان استقلال می تواند بدون نیاز به تاثیرگذاری کادر فنی و خصوصا سرمربی در بسیاری از مسابقات برنده باشد اما خب بازیهایی هم پیش می آید مثل دیدار با همین مس کرمان که به دلیل برخورداری از سرمربی کاربلد و تئوریسینی مثل بلاژویچ نیاز مبرمی به تاثیرگذاری مربی وجود دارد و جالب اینکه مظلومی به دلیل ضعف مفرط فنی همواره در چنین موقعیتهایی کم می گذارد برای استقلال.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قیمت خودرو
  • لیموزین